Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

wpisy na blogu

Kamera zainstalowana na placu budowy - zrób to sam

Data dodania: 2015-06-14
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

Wiele razy korzystałem z Waszych porad, więc dziś chciałem się podzielić moimi doświadczeniami w kwestii instalacji kamery na placu budowy - pytałem o Wasze doświadczenia w instalacji kamery na placu budowy w poprzednim wpisie.

Rozpocznę od zestawienia kosztów takiego przedsięwzięcia:

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jeśli koszty nie zdążyły Was przestraszyć - a może nawet skala tych kosztów Was zachęciła -  to opisuję dalej.

Cała operacja instalacji kamery rozpoczęła się od wąskiego wykopu od słupa z prądem (prowizorki budowlanej) do miejsca, w którym miał być wkopany profil stalowy (6 metrów wysokości, 80 mm x 80 mm, grubość ścianek 2 mm).

blog budowlany - mojabudowa.pl

Wykopem został wpuszczony kabel uprzednio dyskretnie podpięty przez elektryka do prądu. Następnie kabel został przykryty ziemią.

blog budowlany - mojabudowa.pl

Końcówka kabla została wpuszczona do na dole profilu, poprzez specjalnie wywiercony otwór. Reszta kabla została przeciągnięta na górę do zamocowanej tam skrzynki plastikowej.

blog budowlany - mojabudowa.pl

W środku skrzynki, na końcu kabla zostało zamontowane zwyczajne gniazdo elektryczne. Do niego włożyłem rozgałęźnik, aby podłączyć kamerę i router.

blog budowlany - mojabudowa.pl


blog budowlany - mojabudowa.pl

Zastosowany router to Huawei E5180, a kamera to Foscam FI9803P, które połączyłem ze sobą kablem - choć istnieje przy tej kamerze opcja połączenia bezprzewodowego.

blog budowlany - mojabudowa.pl

W routerze włożona jest karta sieci Play (przed-płacona, Internet na Kartę). Póki co 6GB powinno starczyć na 30 dni, a to koszt 30 złotych. Taniej niż dojechać i sprawdzać co się dzieje. Korzystam z opcji dostępu przez aplikację w smartfonie (iPhone). 

blog budowlany - mojabudowa.pl


Obrazy z kamery wyglądają jak poniżej (widok w dzień i w nocy):

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

Na wszelkie pytania chętnie odpowiem - pozwoli mi to także na przygotowanie pełnego, bardziej szczegółowego wpisu na blogu.

Pozdrawiam serdecznie

www.AmatorBudujeDom.pl

www.fb.com/AmatorBudujeDom / www.twitter.com/AmatorBudujeDom

2Komentarze
Data dodania: 2015-06-15 06:59:18
Wow! Szczerze powiem, że spodziewałem się wyższych kosztów, obraz z kamerki super wyraźny, w nocy też. Sam mam daleko do bramki i chciałem jedynie domofon, ale w takim razie będzie ful wypas:) Czy w tym zestawie jest już coś co magazynuje przez jakiś czas te nagrania?
odpowiedz
Data dodania: 2015-06-15 09:22:22
Dziękuję za komentarz. Przyznaję, że nie ma, jednak tak naprawdę można zapisywać obraz w zewnętrznej wskazanej lokalizacji - osobiście nie jestem przekonany do zapisywania go gdzieś fizycznie na miejscu - ze względów bezpieczeństwa. Istnieją nawet serwisy, które za niewielką opłatą oferują miejsce do przechowywania np. przez okres 7 dni tych filmów.
odpowiedz
Odpowiedź do mateo123

Kamera na placu budowy

Data dodania: 2015-05-11
wyślij wiadomość

Mam zamiar umieścić kamerę na słupie na placu budowy, tak jak na zdjęciu (choć planuję tylko jedną kamerę):

blog budowlany - mojabudowa.pl

Planuję na podobnym słupie / rurze stalowej umieścić kamerę Foscam FI9803EP. Zasilanie będzie poprowadzone środkiem rury, a przekaz będzie transmitowany dzięki mobilnemu internetowi LTE (rozważam konkretnie takie rozwiązanie: http://www.cyfrowypolsat.pl/oferta/internet/oferta-internet.cp?packageName=pakiet-24&cpClient=false&offerType=ODU).

Czy ktoś z Was już coś takiego robił? Macie jakieś doświadczenia, którymi możecie się podzielić? Wszelkie sugestie i uwagi jak zawsze mile widziane.

Pozdrawiam serdecznie

www.AmatorBudujeDom.pl

www.fb.com/AmatorBudujeDom / www.twitter.com/AmatorBudujeDom

tagi
kamera
5Komentarze
Data dodania: 2015-05-11 08:05:03
U nas kamerka jest od początku budowy i uważam to za super rozwiązanie, szczególnie jak nikt obok się nie budował. Mamy też druga kamerkę obrotowa ale ta coś nam zbytnio nie śmiga a niet ety mąż nie ma kiedy się nią zająć :(
odpowiedz
Data dodania: 2015-05-11 09:17:40
Dzięki za komentarz. A w jaki sposób przekazujecie obraz - Internet stały czy poprzez sieć komórkową, choćby w technologii LTE?
odpowiedz
Odpowiedź do kaliope2mmm
Data dodania: 2015-05-11 10:09:40
Początkowo aero + ruter z softem OPENWRT, i tylko zdjęcia na ftp-a co 2-3 s, aktualnie bezprzewodówka 5mb/s. Nie polecam tych przenośnych bo niestety nie dają stałych adresów, faktem jest że wszystko idzie obejść, ale lepiej chyba bezprzewodówkę mieć. Mam u rodziców 4 kamery podlączone do kompa i podgląd online początkowo hamachi a aktualnie serwer neorouter tworzący VPN-a. Wszystko zależy od kamery jaką posiadasz im droższa tym lepsza, zwróc uwagę na rozdzielczość, ale jakość = duży dysk do zapisu. Ja wkrótce przenoszę serwer i postawię sobie oprogramowanie zoneminder do zapisu obrazu na żywo. Na PW podeślę Ci link do naszej kamery. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
Data dodania: 2015-05-11 12:41:02
Dziękuję za szczegóły i link do kamerki - działa zgodnie z opisem :-) Konfiguracja tego będzie dla mnie pewnym wyzwaniem. Internet przewodowy nie jest w tej chwili opcją dla mojej działki, więc muszę się opierać o jakieś rozwiązanie bezprzewodowe - ale z Internetem bezprzewodowym mam raczej słabe doświadczenia, tyle że są to doświadczenia z roku 2007. Mam nadzieję, że LTE faktycznie działa i prędkość wysyłania jest przyzwoita. Jeszcze mam pytanie o reakcję budowlańców - czy kamera im przeszkadza? Czy wyrażali jakieś pretensje? No i czy ktoś Wam nie próbował zdjąć / zdemontować kamery?
odpowiedz
Odpowiedź do kaliope2mmm
Data dodania: 2015-05-11 13:02:30
A co ma mieć budowlaniec do naszej kamerki? On ma pracować, zresztą u nas robi teściu i tata, a im to nie przeszkadza. Co do demontażu to jeszcze się nie zdarzyło aby ktoś próbował, jak sam zobaczysz u nas na blogu jest ona trochę wysoko zamontowana :).
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom

Pomożecie?

Data dodania: 2015-04-13
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

Jeśli obserwujecie mój blog, to wiecie, że powoli zbliżam się do samej budowy, ale jestem jeszcze na etapie zaskoczeń projektowych. Okazało się, że projekt, na który dawno zostało już wydane pozwolenie budowlane, jest droższy w realizacji niż początkowo zakładałem. Architekt, po bardzo dobrej współpracy na etapie koncepcyjnym przestał w zasadzie konsultować się w kwestii, jak się okazało, ważnych detali konstrukcyjnych. To wszystko ujawniło się po przekazaniu projektu wykonawczego i w rozmowach z potencjalnymi wykonawcami.


Architekt zaproponował jednak szereg nieodpłatnych zmian, tzw. nieistotnych, czyli takie, które nie wymagają ponownego ubiegania się o pozowolenie budowlane.

I tu mam kilka trudnych pytań do Was:

1/ Czy warto zmienić materiał Porotherm na Leier MAX 220?

2/ Czym różni się system kominowy Presto od Schiedel?


Powyższe to oczywiście nie jedyne zaproponowane zmiany, ale takie co do których nie mam kompletnie pojęcia. Czy ktoś jest w stanie coś zasugerować?

Pozdrawiam serdecznie

www.AmatorBudujeDom.pl

www.fb.com/AmatorBudujeDom / www.twitter.com/AmatorBudujeDom

18Komentarze
Data dodania: 2015-04-13 23:35:15
Jesli chodzi o budowe domu to material jaki uzyjesz zależy od Ciebie. My korzystaliśmy z pustaków bo wyszło taniej. Tym się kierowalismy. Domyślam się , ze z systemem kominowym o to samo chodzi. Zapewne jeden i drugi ma swoje zalety jak i wady , jednak dom to skarbonka bez dna.
odpowiedz
Data dodania: 2015-04-13 23:44:15
A czy znasz wady oraz zalety jednego i drugiego materiału?
odpowiedz
Odpowiedź do oliwkaign
Data dodania: 2015-04-14 00:01:34
1 My mieliśmy identyczny pustakowy dylemat. Z tego co pamiętam to porotherm wychodził drożej, więc mamy Leier Max 220. Cena sztuki? 1,70-1,80. Dom stoi, nie pamiętam, żeby z pustakami działo się nie wiadomo co:)
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
Data dodania: 2015-04-14 01:23:37
To dopytam dalej - ocieplenie styropianem czy wełną mineralną?
odpowiedz
Odpowiedź do dom-na-maxa
Data dodania: 2015-04-14 20:26:56
Styropian 15 cm, jeszcze nie wiemy jaki
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
dankor  
Data dodania: 2015-04-13 23:40:29
Ale co do użytych materiałów na budowę nie musisz się trzymać projektu. My akurat materiał na ściany użyliśmy zgodny z projektem. Ale już komin, dachówka, ocieplenie, okna, itd to już nasz wybór.
odpowiedz
Data dodania: 2015-04-14 06:43:52
Wszystko się zgadza. Tylko pamiętaj, że tańszy pustak to gorsza jakość i gorsze parametry cieplne. Mur to podstawa.
odpowiedz
japulce  
Data dodania: 2015-04-14 08:08:37
My również zmieniliśmy porotherm na leier. Na forach roi się od opinii dobrych i złych, trzeba jakoś to wypośrodkować. W kwestii wełny i styropianu to samo. Wełna dużo droższa i mówią, że jak nabierze wody, to jest tragedia. Wolę zatem za jakiś czas - jeśli zajdzie taka potrzeba - wymienić coś taniej. Wydaje mi się, że najważniejsza jest czapeczka i buty :) W każdym razie czekają nas trudne wybory i to od nas zależy ile pieniędzy i na co chcemy przeznaczyć.
odpowiedz
Data dodania: 2015-04-14 16:53:29
Znam opinie, że styropian nie przepuszcza powietrza i przez to dom nie oddycha, co ma wpływ na komfort mieszkania. Czy - nie broniąc swojego wyboru - możesz coś o tym napisać?
odpowiedz
Odpowiedź do japulce
Data dodania: 2015-04-14 20:30:52
Wydaje mi się, że od oddychania to dom ma wentylację, a nie ściany... Ale może niech się wypowie ktoś kto się na tym zna.
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
Data dodania: 2015-04-15 00:17:31
Mi się też tak wydawało, ale kilka osób związanych z budownictwem to niezależnie od siebie wspomniało, więc zacząłem nad tym myśleć.
odpowiedz
Odpowiedź do dom-na-maxa
Data dodania: 2015-04-15 17:06:36
No to zostaje ściana jednowarstwowa. Ceramika albo coś innego niewymagającego docieplenia.
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
miodokwiaty-k1
Data dodania: 2015-04-14 08:21:50
Witam. Koszty robi ilość stali, ilość betonu i rodzaj (B15/B20/B30), wymiary więźby, głębokość fundamentów i piach potrzebny do jego zasypania. Dla zwykłego domku jednorodzinnego ławy mają przeważnie zbrojenie 4 pręty fi12, wg mnie beton B20 wystarcza, strop lany przeważnie ma grubość 15cm, u mnie krokwie mają 6x18. U Ciebie są duże przeszklenia więc możliwe, że otwory okienne muszą być dozbrojone, ale to kilka tysięcy powinno wynieść. Wg mnie to nie pustaki i kominy podnoszą koszt konstrukcji - zmieniając je na tańsze odpowiedniki wyjdzie Cię może z 5tys taniej. Wg mnie wykonawcy łapali się za głowy ze względu na ilość stali i ewentualnie przekrój więźby. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2015-04-14 16:41:31
To prawda, stal i beton w moim projekcie generują najwięcej kosztów, a wykonawców najbardziej zaskoczyła ilość tego materiału i pracy z tym związanej.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
miodokwiaty-k1
Data dodania: 2015-04-14 08:24:26
Jeśli to nie problem to wrzuć rysunki ław, stropu i więźby. Rzucimy okiem i porównamy z naszymi domami.
odpowiedz
Data dodania: 2015-04-14 08:45:35
A ja na własnym przykładzie Ci powiem, że koszty ,które przewidywaliśmy już dawno przekroczone. Końca nie widać. I chyba u wszystkich podobnie. Raczej w większości większe wydatki niż planowane. Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2015-04-14 16:43:06
To prawda, ale akurat tak wszyscy powtarzają, więc raczj nie mogę się ściśle trzymać budżetu tylko zbijać go w dół.
odpowiedz
Odpowiedź do szarobialy
Data dodania: 2015-04-14 12:07:52
Witaj :) Tak to chyba zwykle jest że liczymy a w realu wychodzi więcej :) Nie wiem czy oszczędzanie na materiałach budowlanych to dobra droga. Trzeba to wypośrodkować- nie musi być z najwyższej półki ale też nie ma co się rzucać na najtańsze materiały. W końcu to dom dla Ciebie i Twojej rodziny. Tak czy inaczej pewno będzie stał- w końcu to materiały dopuszczone do sprzedazy :) Koszty to projekt, rozwiązania konstrukcyjne i takie cuda :) U nas np na dole prawie same otwarte przestrzenie, prawie brak ścian nośnych, brak słupów- w związku z tym wyższe koszty związane ze stropem i jakimiś tam rozwiązaniami które sprawią żeby góra nie wpadła na dół :) Nie znam się :) Ale jeśli ma być tanio (o ile tak się da budując dom :)) to trzeba to analizować na etapie wyboru projektu i rozwiązań w nim zastosowanych. A jaki domek budujecie?
odpowiedz

Tydzień spotkań z wykonawcami

Data dodania: 2015-03-26
wyślij wiadomość

W niedzielę zakończył się dla mnie tydzień intensywnych spotkań z wykonawcami - teraz rozmawiam z nimi telefonicznie.

Od początku byłem nastawiony na to, że mi - amatorowi - będzie ciężko odróżnić dobrego wykonawcę od złego. Prawda, lekko nie jest, ale im więcej się rozmawia tym więcej się dowiaduję.

Jednak większym zaskoczeniem okazał się dla mnie odebrany od architekta projekt wykonawczy, bo potencjalni wykonawcy zgodnie twierdzą, że koszty konstrukcji dla stanu surowego otwartego wzrastają o 100 tysięcy od przeciętnej kwoty dla tej wielkości domu...

Projekt był indywidualny, a podobno to norma, że konstruktorzy w takich wypadkach się zabezpieczają, ale co robić?

Pozdrawiam serdecznie

www.AmatorBudujeDom.pl

www.fb.com/AmatorBudujeDom / www.twitter.com/AmatorBudujeDom

blog budowlany - mojabudowa.pl


4Komentarze
Data dodania: 2015-03-26 08:18:44
Ciekawe co tam takiego jest wartego 100 tys...
odpowiedz
marcelina
Data dodania: 2015-03-26 15:15:16
Co robić??? no nie wiem, zmienić projektanta/projekt? Kiepsko to świadczy o projektancie...
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-26 18:37:42
Co? 100tys więcej?? Wasz projekt to jest tylko średniej wielkości domek jednorodzinny. Żaden czteropiętrowiec. Albo architekt zaprojektował Wam bunkier, po którym będzie można czołgami jeździć, albo wykonawcy widzą w Was milionerów. (Sorry, że tak ostro, ale domy z dachem 2spadowym należą do "tanich" w budowie)
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-27 00:56:03
Zgłosiłem dziś mojemu architektowi uwagi i moje obawy związane z tym domem. On wysłał zapytanie do swoich wykonawców, a jeśli wyjdzie wyższa cena to mamy projekt modyfikować, zmieniać. Wykonawców z którymi ja rozmawiałem zaskakuje konstrukcja. Oto cytat z korespondencji: "Pracując niegdyś w sporej firmie budowałem bloki 4 kondygnacyjne w Grójcu i proszę mi uwierzyć, że na pewno nie było takich konstrukcji jak w tym budynku."
odpowiedz
Odpowiedź do kometa2g

Zbliża się wybór ekipy budowlanej

Data dodania: 2015-03-12
wyślij wiadomość

blog budowlany - mojabudowa.pl

Nadchodzi moment wyboru wykonawcy pierwszych prac bezpośrednio związanych z budową domu.

W przyszłym tygodniu odbędę tyle spotkań ile tylko możliwe z potencjalnymi ekipami budowlanymi. Codziennie, na właśnie założonym koncie na Twitterze będę komentował jak to wygląda - myślę, że będzie bardzo, bardzo ciekawie...

Zachęcam więc do śledzenia konta @AmatorBudujeDom na Twitterze (www.twitter.com/AmatorBudujeDom). Kto będzie pierwszy?

Jestem więcej niż ciekaw Waszych komentarzy, sugestii i porad - tym bardziej, że wyboru muszę dokonać wkrótce. Pod poprzednim wpisem udało się rozpętać całkiem ciekawą dyskusję. A może ktoś z Was ma ekipę godną polecenia?

tagi
budowa ekipa
13Komentarze
marcelina
Data dodania: 2015-03-12 22:39:01
Wyłącznie sprawdzona, polecona (przez życzliwych ;) ) ekipa, innej nigdy bym nie wzięła. Żadne inne kryteria nie mają takiego znaczenia, jak jakość wykonanej pracy - którą można zweryfikować. A samo spisanie umowy z karami itd nie załatwia wszystkiego.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-12 22:50:41
Jedyna znajoma, która w ciągu ostatnich lat budowała dom, odradziła mi swoją ekipę - wręcz przed nią przestrzegła. Dlatego muszę wybrać na podstawie innych kryteriów niż "polecenie" - w które i tak umiarkowanie wierzę. Zgadzam się, że umowa nie gwarantuje zbyt wiele, ale jej brak gwarantuje katastrofę.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
bilu123  
Data dodania: 2015-03-12 22:50:49
Zgadzam się z przedmówczynią. Ja bym nie robił konkursu kto jest najlepszym Bobem bo wygra ten najbardziej wygadany. Tylko sprawdzone ekipy co i tak nie zawsze działa ale zwiększa szanse powodzenia :) Powodzonka życzę :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-12 23:00:19
Dziękuję za komentarz. Tak jak odpisałem przedmówczyni to przyznaje, że nie bardzo znam sprawdzone ekipy budowlane - choć bardzo bym chciał... Będę uważał na tych najbardziej wygadanych - zgadzam się, że na takich można się bardzo łatwo zawieść. Powiedzmy jednak, że znajdę dwie lub trzy ekipy, które wzbudzą moje zaufanie i pojadę zobaczyć domy, które wybudowali - na co zwrócić uwagę?
odpowiedz
Odpowiedź do bilu123
marcelina
Data dodania: 2015-03-12 23:24:17
Poproś o namiary do kilku ich poprzednich budów - takich ukończonych dopiero co ale i takich ukończonych kilka lat wcześniej, potem wproś się ładnie ;) do tych inwestorów na pogawędkę. Popytaj wśród znajomych, w pracy, może ktoś o tych wybranych firmach coś tam jednak słyszał.
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
Data dodania: 2015-03-12 23:03:14
Swojej ekipy też raczej nie polecę, ale polecić moge dekarzy i ekipy jakie sie pojawia i beda git. Odezwij sie na priv kiedys to podam namiary.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-12 23:08:11
Dziękuję, odezwę się - rozumiem, że ekipy na stan surowy otwarty nie masz do polecenia.
odpowiedz
Odpowiedź do jablonki
Data dodania: 2015-03-12 23:34:39
Nie :( Ale za moment testować będę elektryków, gosci od alarmu i tynkarzy. Na razie do polecenia mam studniarza, geodete, geotechnika i dekarzy.
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
Data dodania: 2015-03-12 23:16:10
Pamiętajmy, że inwestorzy też są różni. Nie brakuje ludzi roszczeniowo nastawionych do wszystkich, wówczas wszyscy wykonawcy będą beee. My po rozmowach z wykonawcami raczej wiedzieliśmy, czy cwaniakują i lepiej z nimi nie zaczynać, czy będzie w miarę ok. Dla przykładu podam mojego murarza. Bob od fundamentów robił super, ale tak w ciula z nami leciał! Drugi wymurował tak sobie, ale był tak słowny, uczciwy, pracowity, że sama nie wiem co lepsze: nerwówka, czy poprawki na etapie tynków.
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-13 05:46:00
Późno
Witam :) Kawał czasu Cię nie było :) Ja zapytam-a czy to troszkę nie za późno na szukanie ekipy ? Może być ciężko,bo wszyscy ruszają z budowami. Odwiedził nas majster,który nam budował i w grudniu miał grafik na cały rok 2015. Jeżeli chodzi o wybór to ja miałam z polecenia.Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-03-14 19:37:42
To prawda, nie było mnie tu sporo czasu, ale teraz to się z pewnością zmieni. Masz rację, jako amator nie zdawałem sobie sprawy, że chcąc rozpocząć budowę w maju powinienem szukać ekipy już w zeszłym roku, ale nie mogę płakać nad rozlanym mlekiem, tylko muszę się odnaleźć w sytuacji w jakiej jestem. W sumie to póki co tragicznie to nie wygląda, bo kilka spotkań mam umówionych na kolejny tydzień, ale jak będzie to zobaczymy.
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
Data dodania: 2015-03-15 09:31:49
Ogarniasz temat :) pozdrawiam :)
odpowiedz
Odpowiedź do amatorbudujedom
Data dodania: 2015-03-15 14:39:40
Proszę śledź mnie na Twitterze - będę miał komu postępy w rozmowach z wykonawcami raportować. PS. Będziesz pierwsza :)
odpowiedz
Odpowiedź do madera1m
amatorbudujedom
ranga - mojabudowa.pl stały bywalec
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 55335
Komentarzy: 268
Obserwują: 35
On-line: 9
Wpisów: 49 Galeria zdjęć: 99
Projekt NIEZNANA
BUDYNEK- dom wolno stojący , piętrowy bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Warszawa
ETAP BUDOWY - Brak
ARCHIWUM WPISÓW
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 sierpień
2016 kwiecień
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 grudzień
2015 listopad
2015 październik
2015 wrzesień
2015 sierpień
2015 lipiec
2015 czerwiec
2015 maj
2015 kwiecień
2015 marzec
2014 maj
2014 marzec
2014 styczeń
2013 listopad
2013 październik
2013 wrzesień
2013 sierpień
2013 lipiec
2013 czerwiec
2013 maj
2013 kwiecień
2013 marzec

OBECNIE NA BLOGU
1 niezalogowany użytkownik
Inne blogi dla projektu NIEZNANA:
sloneczko0305.mojabudowa.pl - wpisów: 27
roma11.mojabudowa.pl - wpisów: 27
naszasamba.mojabudowa.pl - wpisów: 27
m-110.mojabudowa.pl - wpisów: 27
gosia1904.mojabudowa.pl - wpisów: 27
e-219.mojabudowa.pl - wpisów: 27
bs-11.mojabudowa.pl - wpisów: 27
atena35.mojabudowa.pl - wpisów: 27
aps74.mojabudowa.pl - wpisów: 27
anula3331.mojabudowa.pl - wpisów: 27
1010metra.mojabudowa.pl - wpisów: 27
w2112b.mojabudowa.pl - wpisów: 26
techsza.mojabudowa.pl - wpisów: 26
szoguny.mojabudowa.pl - wpisów: 26
pieceofheaven.mojabudowa.pl - wpisów: 26
olenkawi.mojabudowa.pl - wpisów: 26
nasz-zuczek.mojabudowa.pl - wpisów: 26
milowonki.mojabudowa.pl - wpisów: 26
malutkidomek.mojabudowa.pl - wpisów: 26
kuba31.mojabudowa.pl - wpisów: 26
grabiec.mojabudowa.pl - wpisów: 26
filipka.mojabudowa.pl - wpisów: 26
dzejoo.mojabudowa.pl - wpisów: 26
dwurodzinny.mojabudowa.pl - wpisów: 26
domoweklimaty.mojabudowa.pl - wpisów: 26
domnapiasku.mojabudowa.pl - wpisów: 26
angoma.mojabudowa.pl - wpisów: 26
wonder.mojabudowa.pl - wpisów: 25
syllwia17.mojabudowa.pl - wpisów: 25
piorunowo.mojabudowa.pl - wpisów: 25
nasz-faworyt.mojabudowa.pl - wpisów: 25
milatom.mojabudowa.pl - wpisów: 25
libra83.mojabudowa.pl - wpisów: 25
kubulek.mojabudowa.pl - wpisów: 25
kubas68.mojabudowa.pl - wpisów: 25
elelsz.mojabudowa.pl - wpisów: 25
duzych-dom.mojabudowa.pl - wpisów: 25
dijoniv.mojabudowa.pl - wpisów: 25
budowa1234.mojabudowa.pl - wpisów: 25
borowinki.mojabudowa.pl - wpisów: 25
bizkitblog.mojabudowa.pl - wpisów: 25
20042016.mojabudowa.pl - wpisów: 25
wilkowo.mojabudowa.pl - wpisów: 24
uraneptun.mojabudowa.pl - wpisów: 24
stforek.mojabudowa.pl - wpisów: 24
solida112.mojabudowa.pl - wpisów: 24
rudagosia.mojabudowa.pl - wpisów: 24
pejt93.mojabudowa.pl - wpisów: 24
mrowa.mojabudowa.pl - wpisów: 24
michal--t.mojabudowa.pl - wpisów: 24
majka1210.mojabudowa.pl - wpisów: 24
kurpiana.mojabudowa.pl - wpisów: 24
kit85.mojabudowa.pl - wpisów: 24
kenobii.mojabudowa.pl - wpisów: 24
darlena.mojabudowa.pl - wpisów: 24
dagmara.mojabudowa.pl - wpisów: 24
dadi.mojabudowa.pl - wpisów: 24
bohun1988.mojabudowa.pl - wpisów: 24
ajaks2.mojabudowa.pl - wpisów: 24
vitality.mojabudowa.pl - wpisów: 23
szymeq80.mojabudowa.pl - wpisów: 23
strazak.mojabudowa.pl - wpisów: 23
sonia2292.mojabudowa.pl - wpisów: 23
projektbw12.mojabudowa.pl - wpisów: 23
paulago.mojabudowa.pl - wpisów: 23
martynaw90.mojabudowa.pl - wpisów: 23
izydora.mojabudowa.pl - wpisów: 23
hektor.mojabudowa.pl - wpisów: 23
gocharobert.mojabudowa.pl - wpisów: 23
domdamiana.mojabudowa.pl - wpisów: 23
bawolekbud.mojabudowa.pl - wpisów: 23
zloteklamki.mojabudowa.pl - wpisów: 22
toronto11.mojabudowa.pl - wpisów: 22
tomyyy.mojabudowa.pl - wpisów: 22
sylwiaaitomek.mojabudowa.pl - wpisów: 22
swidra.mojabudowa.pl - wpisów: 22
radekbryl.mojabudowa.pl - wpisów: 22
patrycja744.mojabudowa.pl - wpisów: 22
martencjusz.mojabudowa.pl - wpisów: 22
lobuzka.mojabudowa.pl - wpisów: 22
irysek2.mojabudowa.pl - wpisów: 22
gruszekjaga.mojabudowa.pl - wpisów: 22
bielszki.mojabudowa.pl - wpisów: 22
anka1000.mojabudowa.pl - wpisów: 22
alcudia-slask.mojabudowa.pl - wpisów: 22
agaimarcin.mojabudowa.pl - wpisów: 22
zklasa1.mojabudowa.pl - wpisów: 21
zielona-oaza.mojabudowa.pl - wpisów: 21
velgrubba.mojabudowa.pl - wpisów: 21
rozwiń
Statystyki mojabudowa.pl
Liczba blogów: 67131
Liczba wpisów: 222808
Liczba komentarzy: 903577
Liczba zdjęć: 681136
Liczba osób online: 28
usuń reklamy
Top 100 blogów

sprawdź listę 100 najczęściej odwiedzanych blogów.

sprawdź teraz
200 zł rabatu + dostawa gratis.
mojabudowakupon rabatowy